with Brak komentarzy

Bez zespołu ani rusz..

Manager regionalny nieodłącznie związany jest ze swoim zespołem. Jeśli w zespole pojawiają się problemy, to zawsze wpływa to na pracę managera, czyniąc ją jeszcze bardziej skomplikowaną i stresującą. W dużej mierze nasza codzienność opiera się na pracy z zespołem i to właśnie jest sekret każdego dobrego managera.

Na początku obejmując region spotykamy nowych współpracowników i wchodzimy w zastany porządek rzeczy. Nasz poprzednik wypracował swoje rozwiązania, narzucił swoje przyzwyczajenia i nagle na horyzoncie pojawiamy się MY.

Co na początek?

Na początek radzę wszystkim zachowanie spokoju i powolne zapoznawanie się z regionem i współpracownikami. Te pierwsze dni mogą wkrótce zaowocować pierwszymi sukcesami, o ile dołożymy wszelkich starań aby cierpliwie i uważnie słuchać swoich nowych współpracowników.

Na początek na pewno będzie wiele spraw, które będziemy mogli załatwić od razu. Warto to zrobić – pamiętajmy bowiem, że czasami nasi nowi współpracownicy nie mieli szefa przez kilka dni lub tygodni. Spowodowało to zebranie się wielu, drobnych spraw, które stają się z dnia na dzień coraz bardziej pilne a których załatwienie pewnie będzie dla nas wyjątkowo proste.

Z pierwszymi poważnymi zmianami poczekajmy aż poznamy wszystkich naszych współpracowników i przekonany się ile pilnych działań należy wdrożyć natychmiast. Miejmy cały czas na uwadze, że stres towarzyszy nie tylko nam. Pojawienie się nowego szefa jest przede wszystkim stresujące dla naszych współpracowników.

Na początek expose..

Kiedy pierwsze zapoznawcze wizyty mamy za sobą, warto zorganizować ogólne spotkanie kierowników na którym więcej opowiemy o sobie i naszych doświadczeniach. Obowiązkowym punktem takie spotkania powinna być krótka informacja na temat naszych zasad, którymi kierujemy się w pracy. Jeśli jasno o tym powiemy, na początku swojej pracy, łatwiej nam będzie póżniej kierować regionem odwołując się właśnie do tego spotkania i ustalonych na nim zasad.

Daj im czas na akceptację Twoich zasad..

W kolejnych tygodniach na pewno pojawi się wiele sytuacji w których nasz zespół będzie postępował tak jak wymagał tego ich poprzedni szef. Warto odnieść się do tego ze zrozumieniem, ale warto również podkreślić, że teraz obowiązują nowe zasady i będziemy wdzięczni za ich przestrzeganie.

Pamiętajmy aby w ciągu tych pierwszych tygodni reagować na kryzysy spokojnie i z pełną cierpliwością. Okres zmiany jest przede wszystkim okresem wielkiej niepewności na które różnie reagować będzie nasz nowy zespół. Tak naprawdę tylko od naszego doświadczenia będzie zależało to ile z dotychczasowego personelu z nami zostanie. Warto zawsze pamiętać o tym, że nasz nowy zespół zna procedury i środowisko firmy. Utrata personelu dla nowego w firmie managera oznacza prawie zawsze kłopoty. Świadomość tego powinna nam pozwolić skutecznie reagować wtedy kiedy nasi współpracownicy nie chcą podporządkować się zmianie.

Nie słuchaj plotek..

W pierwszych tygodniach warto z dużą dozą ostrożności odnosić się do wszelkich plotek i niepotwierdzonych opinii. To, że ktoś był źle oceniany przez poprzedniego managera, nie oznacza od razu, że jest złym pracownikiem. Często jest to efekt nieporozumienia lub braku umiejętności komunikacji. Warto jest więc poświęcić wszystkim tyle samo energii czasu aby dać się poznać z tej najlepszej strony. Nasi współpracownicy z pewnością będą mieli okazje w przyszłości zobaczyć nas w stresujących sytuacjach i być może wspomnienie tego pierwszego kontaktu z nami, pozwoli złagodzić nasz obraz w danej sytuacji.

 

A Wy jak wspominacie swoje pierwsze tygodnie w nowym zespole? Czy macie swoje sprawdzone sposoby na to aby dobrze rozpocząć współpracę? Podzielcie się nimi w komentarzu!

 

Follow Pani Manager:

Od kilkunastu lat zarządzam zespołami sprzedażowymi w galeriach handlowych. Sprzedaż to moja pasja, a sklepy, którymi zarządzam, to mój drugi dom :)