with Brak komentarzy

 

 

Rozwój osobisty.Planowanie celów

 

Kiedy Twój biznes nie domaga…

Właśnie analizujesz swoje wyniki. Porównujesz wszystkie wskaźniki, i jak by nie patrzeć, lecisz z biznesem w dół.

Premia kwartalna właśnie odfruwa w tempie formuły 1. Dział Kadr dzwoni aby poinformować Cię, że kolejny członek zespołu właśnie złożył wypowiedzenie a Szef mailowo domaga się działań. Znasz to?

 

Na pewno.

 

To rzeczywistość wielu kierowników i managerów regionalnych. To jest biznes, w którym cyfry muszą się zgadzać. Jeśli się nie zgadzają a Ty wciąż uparcie nie widzisz problemu, to szykuj swoje CV!

Jeśli jesteś managerem, walkę do końca masz jednak we krwi? Prawda?

 

Zanim jednak się poddasz i odświeżysz swoje dokumenty aplikacyjne, lub co grosza, zwymyślasz swoich współpracowników, przeczytaj kilka sprawdzonych rad, jak odbić się od dna.

 

  1. Porozmawiaj z członkami zespołu – jeśli zarządzasz siecią sprzedaży, spotkaj się z kierownikami odpowiedzialnymi za zespoły, które realizują Twoje 80% planu (słyszałeś o zasadzie Pareto? Nie – doczytaj!). Skup się tylko na nich – to może oznaczać, że spotkasz się z 2 lub 3 kierownikami, ale to oni są najważniejsi w skali Twojego budżetu. Przenalizuj bardzo dokładnie ich wyniki i zobacz gdzie masz największe spadki. Wytycz cele i omów je z kierownikami.

 

  1. Konsekwentnie, dzień po dniu, weryfikuj wyniki. Bądź na tych placówkach jak najczęściej, bądź obecny na sali sprzedaży – słuchaj rozmów z klientami, zbieraj informacje czego brakuje, co się sprzedaje a co nie idzie. Wyciągaj wnioski i wprowadzaj od razu rozwiązania. Bądź pomocny na każdym kroku – Twoi ludzie robią już największą część pracy. Nie utrudniaj, pomagaj i rozwiązuj ich problemy.

 

  1. Sprawdź umiejętności sprzedażowe swoich kluczowych zespołów – w czasie treningu w pracy, lub poprzez cichego klienta. Nie masz środków na takie rozwiązania? – poproś bliską Ci osobę o zakup lub skorzystanie z usługi. Wysłuchaj jakie ona ma spostrzeżenia – pamiętaj, to spostrzeżenia klienta!

 

  1. Jeśli masz taką możliwość, zweryfikuj sprzedaż poszczególnych zmian. Może dostrzeżesz tam jakieś interesujące wnioski? Czy wszyscy sprzedają tak samo, a może ktoś tego w ogóle nie robi? Dlaczego? Odpowiedź sobie na to pytanie.

 

  1. Gratuluj każdego sukcesu! Wydaje Ci się, że jest mały? Być może, ale to pierwszy Wasz wspólny sukces na dość długiej drodze do poprawy wyników. Zauważaj postępy i doceniaj. Chwal na forum, wskazuj jako wzór, to naprawdę wiele znaczy! Jeśli masz wątpliwości, zastanów się jak często chwali Cię Twój własny szef!

 

  1. Jeśli sprawdziłeś już wszystko, wprowadź na krótko zmianę w zespole. Poproś zaufanego pracownika o dobrych wynikach o zastępstwo na danej placówce i koniecznie porównaj wyniki. Są takie same czy jednak inne? Jeśli masz możliwość, postaraj się aby to zastępstwo trwało 2 – 3 dni by uzyskać w miarę porównywalne wyniki.

 

  1. Sprawdź najbliżśzą Ci konkurencję, zweryfikuj lokalizację – być może Twój biznes idzie gorzej bo konkurencja wprowadziła właśnie odlotową wyprzedaż lub miasto postanowiło remontować drogę akurat przy Twoim sklepie? W obu przypadkach – szukaj rozwiązań. Jeśli konkurencja powaliła Cię na kolana, pomyśl o promocji. Zaplanuj ją tak, aby skłonić jak największą liczbę klientów do zakupu właśnie u Ciebie. Natomiast jeśli Twój problem związany jest z przebudową drogi, zastanów się co możesz zrobić aby zniwelować straty w biznesie? Może newsletter do stałych klientów z poważnym rabatem, który skłoni do podróży w korkach? A może warto w tym czasie skupić się na innych salonach i po prostu ograniczyć koszty tam gdzie chwilowo nie masz wpływu na sprzedaż?

 

 

Tych 7 rad jest prostych do wdrożenia od razu. Na ogół przynoszą poprawę wyników a ich wprowadzenie nic nie kosztuje. Jedyny realny koszt to Twoje zaangażowanie i gotowość do rozmowy o wynikach ze swoimi ludźmi. W końcu jednak jesteś managerem i rozmowę ze swoimi współpracownikami powinieneś mieć w 100% opanowaną do perfekcji.

 

A Wy, drodzy Managerowie? Macie może jakieś pomysły z własnego podwórka na podniesienie obrotów? Podzielcie się nimi w komentarzu!

 

 

 

 

 

Follow Pani Manager:

Od kilkunastu lat zarządzam zespołami sprzedażowymi w galeriach handlowych. Sprzedaż to moja pasja, a sklepy, którymi zarządzam, to mój drugi dom :)