Ewa Wilmanowicz. Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu.

(...) Reputacja to kapitał, który jest doskonale znany od wieków, jednak dziś, jak nigdy wcześniej, potrzebny jest właściwie każdemu''

Recenzja. Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu.

Ewa Wilmanowicz 

Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu.

Wydawnictwo : Onepress

Cena 39,90, dostępna również jako ebook

Strona autorki : http://ewawilmanowicz.com

 

 

W ostatnich tygodniach na polskim rynku wydawniczym pojawiło się kilka interesujących pozycji z zakresu personal brandingu, motywacji, coachingu i przywództwa. Staram się śledzić na bieżąco wszystkie nowości z tego obszaru i prawie nigdy nie przechodzę obojętnie wobec pozycji napisanych przez polskich autorów.

Szczególnie cieszą mnie książki pisane przez polskie managerki, szefowe i przedsiębiorczynie. Cenię sobie te pozycje, w których wiedza teoretyczna przeplata się z doświadczeniem z polskiego podwórka. 

Taka też jest najnowsza książka Ewy Wilmanowicz – przekonajcie się, dlaczego warto po nią sięgnąć. Poniżej krótka recenzja tej niezwykle przydatnej pozycji.

 

O autorce…

 

Ewa Wilmanowicz jest mówcą, trenerem i doradcą zarządów. To niejedyne jej zawodowe role, ponieważ jest też min. członkiem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Ponadto pełni rolę wykładowcy akademickiego, przedsiębiorcy i jest autorką licznych publikacji naukowych. Wielokrotnie nagradzana, z doskonałymi wynikami biznesowymi i naukowymi. Kogo wciąż nie przekonuje krótkie bio autorki, może sięgnąć do jej profilu na Linkedinie.

Znajdziemy tak min. taką rekomendację od Roberta Kroola :

 

Ewa pojawiała się w Stowarzyszeniu Profesjonalnych Mówców z przytupem: wygrała konkurs młodych talentów ponad 4 lata temu i została członkinią aspirującą. Postęp dokonany od tego czasu, zasługuje nie tylko na podziw, ale i na kilka słów komentarza. Ewa wyraźnie zainwestowała w warsztat aktorski, a także zaczęła pracę nad własną specjalizacją. Miniony Festiwal 2019, pokazał wyraźnie jak trudną pracę wykonała i że ta droga jest właściwa. Jest doskonałym przykładem dla wielu młodych kobiet, który potwierdza, że najlepszą inwestycją – jest inwestycja w siebie. We własne kompetencje. We własną autonomiczność. Czyli we własne sprawy, nie w cudze… Ewo – tak trzymać!

 

Książka składa się z czterech rozdziałów, które w moim odczuciu, całkowicie wypełniają temat. Autorka dostarcza nam kompletnego i aktualnego spojrzenia na zagadnienie budowania osobistej reputacji. Zgadzam się też z  klarowną i spójną definicją reputacji jaką przedstawia się nam na pierwszych stronach książki. 

 

Reputacja to renoma, niematerialny kapitał, na który składają się działania i decyzje z całego dorosłego życia. Jeśli buduje się go w odpowiedni sposób a później odpowiednio nim zarządza, niesie ze sobą wiele korzyści. ,, Reputacja (…) pomaga otwierać drzwi, które dotychczas pozostawały dla Ciebie zamknięcie. Pomaga poszerzać horyzonty, strefy wpływu i sieci kontaktów’’

 

Jest to z pewnością jedna z najbardziej wartościowych i aktualnych pozycji w tym zakresie. Autorka ma świetny styl pisania. Pisze klarownie i ciekawie. Wyczerpuje w pełni temat i udziela wielu interesujących, aktualnych przykładów.  Książka nie jest przeciążona zbyteczną treścią, nie czyta się jej bynajmniej jak nudny podręcznik. Liczne przykłady, zwięzłe zdania, aktualność tematyki powoduje, że można pochłonąć ją w jeden wieczór

 

Ewa Wilmanowicz podpowiada z jakich narzędzi czerpać, aby budować odpowiednią i stabilną reputację, zarówno w życiu osobistym jak i w pracy. Co więcej, bardzo dokładnie tłumaczy różnicę pomiędzy wizerunkiem a reputacją. Zdradza nam także sposoby na to, jak we właściwy sposób ocenić czy wizerunek, który dostarczają nam nasi współpracownicy jest budowany na stabilnym fundamencie czy może jest efektem jedynie zręcznych działań PR. 

 

Reputacja jest niematerialnym kapitałem, na którym dziś buduje się biznes. Coraz częściej wizerunek szefa firmy, wpływa na to jak on jest dziś postrzegany. Czy Apple byłby dziś tak znany, gdyby nie Steve Jobs? Jaki wpływ ma markę LPP ma dziś jej prezes Marek Piechocki? Czy gdyby nie reputacja Leszka Czarneckiego sytuacja Getin Banku nie byłaby jeszcze gorsza? 

 

Tylko te przykłady pokazują nam jak bardzo ważna w biznesie jest dziś reputacja. Nie jest łatwo ją zbudować. Wymaga ciężkiej pracy, uczciwości i konsekwencji. Gdy jednak się ją zbuduje na odpowiednim poziomie, to pozwoli nam przetrwać niejeden kryzys. 

 

Autorka nie obiecuje nam cudownych receptur i dróg na skróty. Otwarcie i przekonywująco pisze o tym, jak ważne jest, aby długotrwale, konsekwentnie i mądrze zarządzać własną reputacją. W naszym zawodowym życiorysie, to właśnie reputacja jest najcenniejszym kapitałem. A każdy nasz krok zawodowy powinien dążyć do umocnienia tego kapitału.

 

Ewa Wilmanowicz w swojej książce podpowiada też jak właściwie obrać strategię budowania własnej reputacji. Co konkretnie należy robić a czego zdecydowanie unikać. Sugeruje nam jak dobrać interesariuszy i jak właściwie opracować strategię budowania dobrych kontaktów z nimi. Co najważniejsze, autorka podkreśla rolę osobistych wartości w budowaniu reputacji, i to choćby sprawia, że warto potraktować tą pozycję bardzo serio.

 

Zdecydowanie polecam Ci książkę Ewy Wilmanowicz, jeśli :

 

1.    Jesteś zainteresowana zbudowaniem trwałej i solidnej reputacji w życiu zawodowym i osobistym

2.    Jesteś szefem zespołu lub firmy i zastanawiasz się jak to co o Tobie mówią ma wpływ na losy Twojego zespołu lub firmy

3.    Dotychczasowe działania wizerunkowe nie są z Tobą zgodne lub co więcej, są prowadzone wbrew Twoim wartościom

4.    Masz wrażenie, że pomimo doskonałych kwalifikacji zawodowych, nie posuwasz się dalej w swoim rozwoju osobistym.

 

Książka jest wręcz pozycją obowiązkową dla każdej managerki, która świadomie buduje swoją karierę i chciałaby piąć się po właściwej drabinie sukcesu. Bez konieczności pozostawiania za sobą zgliszcz i popiołów.

Polecam!

Książkę znajdziecie choćby tutaj :

https://onepress.pl/ksiazki/osobista-reputacja-jak-budowac-marke-w-dobrym-stylu-ewa-wilmanowicz,osorep.htm#format/d

LUBISZ TEN ARTYKUŁ?

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze
Share on linkedin
Udostępnij na Linkdin
Share on email
Wyślij e-maileim

O MNIE

ZOSTAW KOMENTARZ

Przewiń do góry