Gra bez końca. Recenzja.

Gra bez końca

Simon Sinek

Gra bez końca

Str. 217

Wyd. Onepress

https://onepress.pl/ksiazki/gra-bez-konca-simon-sinek,grabez.htm#format/d

Cena 49,90

Dostępna jako ebook

https://upolujebooka.pl/oferta,122461,gra_bez_konca.html

 

 

Simon Sinek to były pracownik wielkich amerykańskich agencji reklamowych, obecnie jeden z najpopularniejszych mówców i pisarzy motywacyjnych. W Polsce znany z książek ,,Zaczynaj od dlaczego’’ czy ,, Liderzy jedzą na końcu’’ Ja śmiało mówię o nim zapomniane sumienie liderów wielkich koncernów.

Właśnie ukazała się jego nowa książka ,,Gra bez końca’’

To 217 stron o odważnym przywództwie, które kształtuje nieskończona gra.

 

Ta książka to nie jest z pewnością workbook ani żadna forma poradnika, która powie Ci jak zarządzać lepiej zespołem. Choć należy uczciwie przyznać, że Simon Sinek zadbał o wiele motywujących przykładów. Moim zdaniem, Gra bez końca, to esej o tym jak być przywódcą w świecie nigdy nie kończącej się gry. A czym jest nieskończona gra? To taka gra, w której żadna ze stron nie wyznaczyła końca jej trwania. Może się zdarzyć tak, że jakaś ze stron wycofa się z jej udziału, bo skończy się jej wola i zasoby, ale w żaden sposób gra nie ma sformułowanej mety. Brzmi jak lanie wody? Na pewno, zwłaszcza na początku książki. Dzięki licznym przykładom Simon Sinek tłumaczy na czym w biznesie polega nieskończona gra i myślę, że są to niezwykłe dobre przykłady.

 

To z pewnością książka na jesienne wieczory, w których można spokojnie i z refleksją zapoznać się ze spojrzeniem autora na przywództwo. Simon Sinek podkreśla rolę liderów w kształtowaniu rzeczywistości biznesowej. Przestrzega przez krótkowzrocznością, spoglądaniem jedynie w kierunku zaspokajania interesów akcjonariuszy. Namawia do budowania strategii długofalowej, do poszukiwania Słusznej Sprawy, wokół której warto skupić zespół. Niezmiennie Simon Sinek apeluje o kierowanie się dobrem współpracowników i uczynienie z przywództwa misji służebnej. Lider powinien służyć współpracownikom i klientom, nie interesom akcjonariuszy. Działania przywódcy powinny być etyczne, skorygowane o właściwą ,,słuszną sprawę’’. W tym Simon Sinek widzi sens przywództwa. Jego istotną cechą jest również odwaga, czasami brawurowa. Gotowość do realizowania wizji słusznej sprawy na przekór wszystkiemu i wszystkim, z pełną pasją i zaangażowaniem. Nawet jeśli oznacza to poświęcenie ogromnych pieniędzy i własnej kariery.

 

Można by powiedzieć, że Simon Sinek namawia nas wszystkich do wizjonerstwa. Sugeruje porzucenie walki o utrzymanie wysokich biznesowych wskaźników i do skupienia się nad czym innym. Do przyjęcia roli sługi w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Namawia do troski o pracowników i klientów – nawet jeśli oznacza, to podejmowanie szokujących (dla biznesu) decyzji.

Szaleniec czy nowy wizjoner? Brawurowa odwaga czy zwykła głupota?

Każdy musi sobie odpowiedzieć na to pytanie sam po lekturze tej książki.

Simon Sinek szczegółowo, rzeczowo i konkretnie omawia swoją idee służebnego przywództwa i pokazuje na licznych przykładach, że ta idea ma szanse bytu (i szanse na realne zyski).

Dla mnie inspirująca książka – polecam każdemu managerowi, nie tylko CEO.

Co więcej, idealna na aktualny czas, w którym to, jako szefowie wciąż zadajemy sobie pytanie w którą stronę to wszystko gna i jak zarządzać by przetrwać. Okazuje się, że wszystko co trzeba zrobić to znaleźć swoją ,,słuszną sprawę’’ i w pierwszej kolejności zadbać o swoich współpracowników. Wszystko inne – w tym zyski, przyjdą później. Może nie od razu, ale przyjdą.

 

LUBISZ TEN ARTYKUŁ?

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze
Share on linkedin
Udostępnij na Linkdin
Share on email
Wyślij e-maileim

O MNIE

ZOSTAW KOMENTARZ

Przewiń do góry