Nowa psychologia zarządzania. Recenzja.

Tomasz Gordon

Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym się chce najmniej.

Wyd. Onepress

Dostępna w formie ebooka 

Str. 192

Cena 39,90

 

 
Książka Tomasza Gordona to jedna z najciekawszych obecnie pozycji na rynku. Autor w treściwy sposób przedstawia wpływ coachingowego modelu zarządzania na pracowników i w szerszym ujęciu, na cele firmy.

 

Kim jest autor?

 

Tomasz Gordon to praktyk, który od 17 lat wspiera menedżerów, działy HR i działy sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Jest również twórcą i koordynatorem studiów podyplomowych na czołowych polskich uczelniach. Od wielu lat publikuje w branżowych czasopismach jak      ,, Personel i Zarządzanie ‘’ czy ,, Szef Sprzedaży’’.  Zaufali mu min. PZU, Huawei Polska czy Samsung Electronics Polska.


Dla kogo jest ta książka?

 

Dla managerów i liderów zespołów sprzedaży, pracowników działu HR i coachów. Tomasz Gordon bardzo skutecznie i logicznie tłumaczy zalety coachingowego modelu zarządzania. Na licznych przykładach z polskiego biznesu pokazuje jak umiejętność zadawania coachingowych pytań może pomóc pracownikowi w realizacji celu firmy. Autor używa licznych przykładów, dzieli się swoim szerokim doświadczeniem dzięki czemu książka jest przystępna nawet dla zatwardziałych wrogów coachingu.

 

Co znajdziesz w tej książce?

 

Książka składa się z trzech, sensownie zaplanowanych i wypełnionych ogromną treścią części. Nie ma tu mowy o żadnym laniu wody. W każdym rozdziale znajdziemy sporą dawkę wiedzy, która podana jest w przystępny i zrozumiały sposób. Do tego mnóstwo przykładów a także dodatkowych informacji, które zawarte są w ramkach. Taki układ powoduje, że książkę czyta się dobrze i szybko a powrót do najważniejszych informacji jest niezwykle szybki.


Warto solidnie odrobić pierwszą część książki. Zwolennicy działania z pewnością będą chcieli płynnie przejść do trzeciej części, która jest sporą narzędziówką, ale polecam zatrzymać się dłużej właśnie na pierwszej części. Tomasz Gordon solidnie tłumaczy takie pojęcia jak inteligencja emocjonalna i to w jakim stopniu odpowiada ona za szeroko rozumiany sukces. Osobne rozdziały poświęcone są takim zagadnieniom jak analiza transakcyjna czy proces grupowy


Zwłaszcza uważna lektura ostatnich dwóch rozdziałów ułatwia zrozumienie, dlaczego czasami szefowie zachowują się tak a nie inaczej a także dlaczego świetnie działający zespół po 2 – 3 latach może popaść w marazm. Za to min. odpowiedzialne są procesy grupowe i dokładnie zrozumienie ich specyfiki pozwala wdrożyć odpowiednie działania zaradcze. Bardzo ważny jest też rozdział dotyczący samoświadomości managera. Jego uważna lektura pozwala zrozumieć swój styl pracy, swoje emocje a także to co nakręca nas do działania. Co ważne, autor wielokrotnie podkreśla znaczenie zarządzania swoimi emocjami. Jest to niezwykle ważne i zdecydowanie posiadanie tej umiejętności procentuje w dalszej karierze zawodowej.


Dlaczego ta książka jest inna od innych?

 

Autor z łatwością łączy dwa światy – świat biznesu i coachingu. Konkretne wskazówki, liczne proste przykłady powodują, że coaching staje się logiczny w użyciu. Można go używać w oparciu o proste i świetne przykłady. Dla wielu managerów umiejętność udzielenia pozytywnej informacji zwrotnej, korygującego feedbacku czy sponsorowania w sposób znaczący może pomóc w uzyskaniu odpowiednich rezultatów. Jest to również jedna z nielicznych polskich publikacji, w której tak logiczny i przejrzysty sposób autor tłumaczy jak indywidualne cele pracownika powiązać z celami firmy i jak pytanie o te cele zadane podczas rozmowy rekrutacyjnej mogą pomóc nam wybrać lepszego kandydata.


Podsumowując …

 

Książka Tomasza Gordona to solidna kopalnia informacji. Na 180 stronach znajdziesz wiele informacji podatnych w sposób logiczny i uporządkowany. Liczne przykłady z polskiego biznesu ułatwiają szybkie wdrożenie tej wiedzy w Twoim zespole lub firmie. Coaching nie jest dzięki książce Tomka jakimś bliżej nieokreślonym szamaniem a zespołem konkretnych narzędzi, które ułatwiają realizację biznesowych celów i pomagają budować efektywne zespoły.

LUBISZ TEN ARTYKUŁ?

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze
Share on linkedin
Udostępnij na Linkdin
Share on email
Wyślij e-maileim

O MNIE

ZOSTAW KOMENTARZ

Przewiń do góry